Instalatii auto Gpl Autogaz

Instalatii auto Gpl Autogaz

Instalatii auto Gpl Autogaz – Autogazul – o alternativa economica. In contextul preocuparilor cu privire la cresterea pretului multor produse esentiale, inclusiv alimentele, cetatenii europeni sunt in mod special sensibili la caracterul aleatoriu al preturilor combustibilului pentru transport conventional observat in ultimii ani. In plus fata de beneficiile sociale care decurg din nivelul scazut de substante poluante si de emisii de CO2, autogazul ofera avantajul suplimentar de a fi mai accesibil decat alt combustibil disponibil pe piata.

• Pretul scazut al autogazului este rezultatul a doi factori diferiti: Un plus de disponibilitate si perspective mari de oferta pe termen lung. Asa cum este stabilit mai sus, din cauza absentei tensiunilor de oferta, autogazul este un combustibil extrem de accesibil, mai ieftin decat benzina si motorina, independent de impozitare si de costurile asociate cu transportul pe piata. Piata de autogaz este suficient de extinsa pentru a sustine o crestere rapida si substantiala a cererii pana in 2020. • Aplicarea ratelor de impozitare favorabile datorita avantajelor de mediu Cadrul pentru nivelul accizelor asupra produselor energetice din UE este stabilit de Directiva EC/2003/96. Integrarea reducerilor costurilor externe, in special in ceea ce priveste ingrijirile din sanatate publica asociate cu autogazul, este reflectata in accize mici aplicate la acestea.

Instalatii auto Gpl Autogaz

 

Nivelurile minime de impozitare aplicabile la carburantii din UE sunt urmatoarele: Directiva prevede scutiri care permit statelor membre sa aplice accize zero pentru GPL si gazul natural. Asemenea conditii de impozitare favorabile ilustreaza si sporesc simultan starea GPL ca fiind un combustibil alternativ accesibil si ecologic. Pe masura ce cetatenii europeni si factorii de decizie cauta un echilibru corespunzator intre imperativele economice si de mediu, autogazul reprezinta o solutie deosebit de atragatoare

Autogazul – parte a tesutului socio-economic Datorita caracteristicilor specifice ale industriei si ale produsului in sine, autogazul are o contributie deosebita la competitivitatea si la dezvoltarea economica si sociala a Europei. Sectorul de autogaz din Europa este semnificativ, generator de locuri de munca in Europa, inclusiv posturi de inalta calificare si calitate pentru ingineri si mecanici. Dinamic si alcatuit in principal din IMM-uri care opereaza pe o piata cu adevarat liberalizata.

Instalatii auto Gpl Autogaz

Autogazul in Europa: o bogatie de potential neexploatat Desi este principala alternativa de combustibil din Europa, cu o retea extinsa de infrastructura deja implementata, autogazul ramane doar un actor secundar in mixul curent. Alimentand peste 7 milioane de vehicule din Europa, autogazul reprezinta in prezent 3% din parcul auto din Europa. Aceasta piata este caracterizata printr-un grad inalt de eterogenitate, inregistrand o crestere rapida si substantiala in anumite tari si o prezenta foarte limitata in altele. Aceasta distributie inegala sugereaza ca exista premise considerabile de crestere a prezentei autogazului pe multe piete nationale europene. Povesti de succes pot fi deja observate in mai multe tari:

• Italia: Ca raspuns la preocuparea pentru calitatea aerului urban, autoritatile italiene au implementat masuri pentru a promova utilizarea combustibililor gazosi. Rezultat: 192.403 vehicule pe baza de autogaz, intrate pe piata numai in 2007, cu 285.000 mai mult in 2008

• Polonia: Autogazul reprezinta aproape 15% din mixul de combustibil pentru automobile, transformandu-l intr-o componenta esentiala a portofoliului de combustibil national

• Germania: Datorita angajamentului pe termen lung pentru sustinerea combustibililor gazosi din partea guvernului federal, numarul de vehicule alimentate cu autogaz din parcul auto a crescut cu 77% in 2007

• Turcia: Autogazul reprezinta peste 25% din mixul de combustibil pentru autoturisme. Pe pietele nationale in care autogazul este bine stabilit, factorii de decizie, in colaborare cu industria de autogaz, au jucat un rol important in stimularea si in mentinea impulsului necesar pentru angrenarea sectorului. Aceasta crestere este consecinta ciclului in care factorii de decizie ii indruma pe cetateni pe calea politicii benefice, prin stimularea cresterii pietei. Aceasta crestere are ca rezultat beneficii socio-economice care cresc validitatea politicii originale.

O exploatare optima a acestui tip de ciclu necesita o strategie stabila pe termen lung, in special caracterizata de implementarea cadrului de stimulare si impozitare, care incurajeaza dezvoltarea alternativelor curate, precum autogazul. Astfel de masuri reprezinta un mijloc eficient de combatere a impotrivirii soferilor de a face o investitie initiala asociata cu tranzitia de la combustibilii conventionali spre cei noi. In ciuda potentialului expus in mai multe tari, piata de autogaz din Europa ramane fragmentata. Datorita numeroaselor sale avantaje, in special din punctul de vedere al calitatii aerului, schimbarii climatice si securitatii energiei.

Instalatii auto Gpl Autogaz

Autogazul in Europa de maine: o parte din solutie Beneficii demonstrate pentru cetateni si societate, in general Unul dintre cele mai coerente si clare mesaje care reiese din dezbaterile recente despre modelul viitor de energie al Europei este necesar pentru un portofoliu divers. Gestionarea cu succes a urmaririi simultane a durabilitatii, competitivitatii si securitatii va necesita aplicarea unui mix larg de tehnologii si surse de energie, inclusiv autogaz. Tehnologia autogazului a evoluat semnificativ, avand ca scop sa ramana compatibila cu cele mai avansate grupuri propulsoare disponibile. Sectorul de autogaz se angajeaza sa continue aceasta evolutie a tehnologiilor noi si inovatoare, inclusiv aparitia motoarelor cu injectie directa si a hibrizilor electrici. Factorii de decizie europeni, nationali si locali, care incearca sa abordeze dublele obiective de a proteja sanatatea umana si mediul, ar trebui sa exploateze beneficiile disponibile imediate ale autogazului cat mai mult posibil.

Instalatii auto Gpl Autogaz

Perspectivele industriei sugereaza ca, in conditiile unui cadru de reglementare adecvat, autogazul ar putea sa reprezinte pana la 10% din mixul de combustibil pentru transportul rutier din Europa pana in anul 2020. Aceasta evolutie ar completa perfect celelalte directii de politica pe termen lung, care au ca obiectiv stabilirea unui mix de energie pentru Europa, care este totodata durabil, sigur si competitiv. In raportul intermediar publicat in octombrie, 2008, CARS 21 a remarcat potentialul autogazului de a contribui la „obiectivele de diversitate energetica si de mediu a Europei.” Reportul remarca, de asemenea, faptul ca autogazul, alaturi de tehnologia hibrida si de biocombustibili, vor juca un rol important in 2020.

9 Info GPL nr. 24

autogazul poate si ar trebui sa joace un rol mai important in mixul de energie in toata Europa. Intradevar, un grup de contact pentru combustibili alternativi, infiintat de Comisia Europeana, a evidentiat potentialul considerabil de crestere a cotei de piata detinute in prezent de autogaz. Autogazul este perfect compatibil cu provocarile de energie si de mediu ale timpului nostru. O piata unica cu inclinatie neegalata pentru elaborarea progresiva de politici, Uniunea Europeana este bine amplasata pentru a exploata avantajele de o anvergura nemaiintalnita.

Instalatii auto Gpl Autogaz

In efortul de a intelege si de a cuantifica mai bine beneficiile potentiale care ar decurge dintr-o patrundere mai mare pe piata a autogazului, AEGPL a comandat un studiu grupului de cercetare Transport & Mobilitate Leuven (TML). Intrucat deja a efectuat numeroase studii de transport si energie pentru Comisia Europeana, TML este foarte bine cotat pentru analizarea impactului potential al impunerii autogazului ca actor mai important in mixul de combustibil pentru transportul rutier din Europa. In cadrul colaborarii cu Comisia Europeana, TML a dezvoltat TREMOVE, un instrument de modelare econometric, utilizat pentru a prezice emisiile din sectorul de transport pe baza scenariilor politice.

Instalatii auto Gpl Autogaz

TREMOVE este un model econometric conceput pentru a inlesni evaluarea politicii prin studierea impactului politicilor de mediu si transport asupra emisiilor din sectorul de transport. Modelul se bazeaza pe estimari cu privire la cererea de transport, schimbarile modurilor, reinnoirea stocului de vehicule si deciziile de casare, precum si emisiile substantelor poluante in aer si nivelul de ajutor social, pentru politici precum valoarea taxelor rutiere, stabilirea preturilor de transport public, standarde de emisie, subventii pentru masini mai ecologice etc. TREMOVE a fost utilizat de catre DG de Mediu a Comisiei Europene ca baza pentru dezvoltarea politicii in domenii-cheie, inclusiv emisiile de CO2 si calitatea aerului. Pentru a evalua impactul potential al unui rol sporit al autogazului, echipa Leuven TM a dezvoltat un model specific cu ajutorul modulelor relevante ale TREMOVE:

• Stocul de vehicule: Evolutia anticipata a parcului auto complet

• Emisii si consum de combustibil: Consum de combustibil si emisii de substante poluante anticipate pe factori de emisie, medii si eficienta combustibilului

• Ajutor social general: Economiile anticipate din perspectiva costurilor suportate de consumatori si de societate sub forma impacturilor externe reduse ale emisiilor, respectiv deteriorarea mediului, impactul asupra sanatatii publice si exacerbarea schimbarii climatice. Rezultatele simularii TREMOVE sunt extrem de incurajatoare.

Instalatii auto Gpl Autogaz

Alaturi de avantajele asociate cu diversificarea mixului de combustibil si de o dependenta redusa de motorina importata, modelul demonstreaza faptul ca o patrundere mai mare a autogazului in Europa poate reduce semnificativ emisiile directe de CO2 si o serie de substante poluante cheie. O modificare de la scenariul de baza la o situatie in care autogazul reprezinta 10% din mixul de transport rutier total pana in 2020 ar aduce, asadar, la beneficii considerabile. Dupa cum s-a mentionat mai sus, vehiculele alimentate cu autogaz au performante superioare fata de alternativele conventionale din punctul de vedere al numeroaselor emisii si substante poluante cheie. Cu efectele negative asupra sanatatii fiintelor umane, precum si asupra mediului natural, aceste emisii genereaza costuri “externe” sub forma de schimbari climatice, poluarea aerului, spitalizari, decese premature si alte consecinte negative. Modelul TREMOVE demonstreaza ca potentialul autogazului – de a reduce emisiile totale cumulative pe tevile de esapament pana in 2020 – 314 milioane de tone de emisii de CO2 evitate si 11000 de tone de emisii evitate de particula alaturi de costurile asociate si de costurile ulterioare. In plus, analiza TM Leuven estimeaza economii de inca 35 de milioane de tone de CO2 daca se iau in considerare emisiile de la put la rezervorul CO2. Aceste emisii evitate ar reprezenta economii totale de peste 20,3 miliarde EURO la costurile externalizate, aducand beneficii nu numai pentru cetateni, dar si pentru societatea europeana, in general.