INSTALATII AUTO GPL COMBUSTIBIL

INSTALATII AUTO GPL COMBUSTIBIL

INSTALATII AUTO GPL COMBUSTIBIL

INSTALATII AUTO GPL COMBUSTIBIL neconventionali utilizati in motoarele cu ardere interna.
Incepand cu deceniul al VII-lea al secolului XX, au inceput cautarile de noi surse de combustibili pentru motoarele cu ardere interna, pentru a se contracara efectul crizei energetice si pentru reducerea gradului de poluare.
Dintre combustibilii neconventionali utilizati se remarca:
a) Metanolul (alcoolul metilic) care este cel mai simplu alcool primar saturat (CH3OH). Acesta se prepara din materii organice, din deseuri industriale sau resturi menajere, din petrol, gaze naturale sau carbune. Practic metanolul a fost utilizat pentru prima data in anul 1930 la motoarele de curse.

INSTALATII AUTO GPL COMBUSTIBIL
Metanolul are puterea calorica pe jumatate fata de cea a benzinei, insa prezenta oxigenului in molecula reduce cu 50% aerul minim, astfel incat puterea calorica a amestecului este practic aceeasi cu a benzinei.
Fata de benzina, prezinta urmatoarele avantaje:
caldura de vaporizare a metanolului fiind de 3 ori mai mare decat a benzinei, reducerea de temperatura prin vaporizare este mai mare, permitand o umplere mai buna a cilindrilor, si deci un spor de putere;
permite un raport de comprimare comparativ cu al motoarelor cu aprindere prin compresie, lucru favorizat de calitatile antidetonante;
are limite de inflamabilitate mai largi, ceea ce face posibila folosirea unor amestecuri mai sarace.
Dintre dezavantajele utilizarii metanolului remarcam:
deoarece la aceeasi cantitate de aer disponibil este nevoie de o cantitate dubla de metanol, aceasta presupune dublarea capacitatii rezervorului si a dimensiunilor conductelor si orificiilor de dozare;
pornirea motorului este mai dificila. Pentru contracararea acestui dezavantaj se practica adaugarea in metanol a unei cantitati de benzina in procent de 1020%.
b) Gazoholul un amestec de 90% benzina si 10% alcool etilic. Permite reducerea consumului de combustibili pe baza de hidrocarburi prin folosirea alcoolului etilic, care se obtine din materii vegetale (trestie de zahar, cereale, fructe, cartofi, deseuri vegetale, etc.).
Firma FIAT a construit la sucursala sa braziliana un motor care functioneaza numai cu alcool pur, avantajati de pretul mai redus al acestui tip de combustibil, deoarece Brazilia are resurse importante de trestie de zahar.
In prezent se cauta solutii pentru utilizarea alcoolului etilic si in amestec cu motorina, pentru motoarele cu aprindere prin compresie. Dificultatea consta in cifra cetanica redusa a alcoolilor, care determina intarzierea la autoaprindere.