Instalatii auto GPL Motoare

Instalatii auto GPL motoare

Instalatii auto GPL Motoare

Instalatii auto GPL motoare care folosesc combustibil.
Din punct de vedere constructiv, motoarele care utilizeaza instalatii auto GPL sunt asemanatoare cu motoarele cu aprindere prin scanteie (figura 1). Spre deosebire de acestea, motoarele alimentate cu GPL au in loc de carburator o multivalva, care are rolul de a permite trecerea combustibilului spre cilindri in ordinea de functionare a motorului.

Fig1 Schema de principiu a unui motor in patru timpi
1-cilindru; 2-piston; 3-arbore cotit; 4-biela; 5-chiulasa; 6-galerie de admisie; 7-galerie de evacuare; 8-bujie; 9-carter superior; 10-reazeme; 11-carter inferior; SA-supapa de admisie; SE-supapa de evacuare;
AD-arbore de distributie.

INSTALATII AUTO GPL Motoare

1 Gazul petrolier lichefiat
Initialele GPL provin din limba engleza unde sunt prescurtarea cuvintelor ,, Liquid Petroleum Gas” si care inseamna gaz din petrol, lichefiat. Astfel se poate spune ca GPL este o hidrocarbura ( adica un amestec de C si H ), obtinute in urma procesului de rafinare a petrolului, ce contine in special butan si propan. Amestecul astfel obtinut, este supus procesului de lichefiere, aceasta stare de agregare fiind mai avantajoasa din punctul de vedere al depozitarii.

Din aceasta cauza, un volum de lichid poate produce aproape trei sute de volume de gaz, lucru ce face ca o scurgere de gaz lichefiat sa fie cu mult mai periculoasa decat o scurgere de gaz in faza gazoasa.
O alta caracteristica a GPL in stare lichida este variatia presiunii cu temperatura ( cresterea este exponentiala). Din aceasta cauza, un rezervor din instalatia auto GPL nu se va umple niciodata mai mult de 80%, cu faza lichida.

Instalatii auto GPL Motoare

GPL- ul dizolva substante ca: vaselina, uleiuri, vopseaua, cauciucul natural dar nu corodeaza metalele si aliajele folosite in mod curent. Din aceasta cauza sunt folosite in instalatii furtunuri din cauciuc sintetic si componente din otel inoxidabil.
In faza gazoasa GPL –ul este mai greu decat aerul, formand astfel o ceata la nivelul solului, usor inflamabila si greu de observat iar in stare lichida este mai usor decat apa, din care cauza pe fundul rezervorului pot aparea urme de condens.